Startpagina » Initiaal: b » Eerste 2 letters: ba » Zoekwoord: barmhartigheid

60 Belgische websites die relevant zijn voor het zoekwoord: barmhartigheid

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: barmhartigheidVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
bergvanbarmhartigheid.beDe Berg van Barmhartigheid van de Stad Brussel leent over het algemeen tussen de 50 en 70% van de waarde van het voorwerp in onze openbare verkoop.berg barmhartigheid, barmhartigheid openbaar, barmhartigheid stad, barmhartigheid sint-gisleinsstraattentoonstelling, berg, onthaal, lening, voorwerp12
kerk-tienen.beIn de Bijbel wordt geen enkele eigenschap van God zo benadrukt als de barmhartigheid. Vele mensen geloven tegenwoordig nog wel in ‘iets’. Maar God is niet ‘iets’, Hij is ‘Iemand’ en Hij is niet onbereikbaar. God is een Vriend en Redder. Ieder mens is voor Hem waardevol: oud, jong, gehandicapt of…misericordia barmhartigheid, barmhartigheid menselijk, ondoorgrondelijk barmhartigheid, barmhartigheid twee, poort barmhartigheidkerk, god, viering, geloven, jezus8
arrahma.euArrahma Islamitisch Uitvaartfonds – Arrahma is een organisatie met een ‘Hart’ waar barmhartigheid, respect en waardering belangrijke normen zijn.hart barmhartigheid, barmhartigheid respect, woord barmhartigheid, barmhartigheid genadeislamitisch, waardering, norm, uitvaart, nabestaanden8
montdepiete.beElk jaar worden 30 tot 35 gecatalogiseerde veilingen georganiseerd in de Berg van Barmhartigheid.berg barmhartigheid, barmhartigheid stad, barmhartigheid ethisch, barmhartigheid sint-gisleinsstraattentoonstelling, veiling, onthaal, erover, lening5
abcvanhetgeloof.nlBarmhartigheid betekent dat de Heere Zich ontfermt over zondaars. Het Evangelie roept ons op om barmhartig te zijn, zoals ook God barmhartig is.god, abc, geloven, christus, jezus4
abcvoorkinderen.nlBarmhartigheid is een warm hart vol liefde, medelijden en vergeving, waardoor je een ander graag wilt helpen.god, abc, geloven, jezus, zonde4
vredespad.beMededogen doet denken aan barmhartigheid, medeleven, compassie, medelijden…Het is een vlag die een brede positieve lading dekt…Maar wat is mededogen in essentie? Wat is het belangrijke verschil met medelijden? En wat is de link met het begrip ‘de kleine goedheid’ ? Hoe brengt mededogen vrede…werk barmhartigheid, mededogen barmhartigheid, barmhartigheid medelevenmededogen, vrede, heuvelland, franciscus, tegel3
gewijderuimte.orgMijn favoriete definitie van barmhartigheid is van de theoloog James Keenan SJ, die het “de bereidheid om in de chaos van een ander binnen te treden” noemt. Binnengaan in de chaos van een ander is onszelf toestaan geraakt te worden door de benarde situatie van anderen en het risico te nemen een…teken barmhartigheid, barmhartigheid individueel, definitie barmhartigheid, barmhartigheid theoloog, solidariteit barmhartigheidgebed, gemeenschap, vergeving, wereldwijde, scherm3
khabouris.be…geliefd zijn zijn van van Aloha Aloha de de vader, vader, en en in in Jeshu Jeshu Meshiha Meshiha bewaard bewaard zijn; zijn; 1.2 1.2 barmhartigheid barmhartigheid en en shalom shalom worden worden tot tot u u in in liefde liefde vermenigvuldigd. vermenigvuldigd. 1.3 1.3 Mijn Mijn…barmhartig barmhartigheid, bediening barmhartigheid, barmhartigheid geheim, meshiha barmhartigheid, barmhartigheid shalomcodex, jp, aloha, brief, heer3
augustiniana.beaan ons voorbij. Want wat we niet met ons mee kunnen nemen, is eigenlijk ook niet van ons. Alleen de deugd vergezelt de overledenen. Alleen de barmhartigheid volgt ons, die ons leidt en voorgaat naar de hemelse verblijven (Joh 14,2 en Ovidius, Ibis 264). Daar verkrijgt zij met de rente van…deugd barmhartigheid, barmhartigheid hemels, god barmhartigheid, barmhartigheid zelfingenomenaugustinus, lc, anneke, goovaerts, lucas2
dewaarschuwing.beHet Kroontje van de Goddelijke Barmhartigheid wordt op een gewone rozenkrans met 5 tientjes gebeden.goddelijk barmhartigheid, barmhartigheid gewoonwaarschuwing, persoonsgegevens, jezus, god, mensheid2
dezindering.beNa de barmhartigheid en de duurzaamheid willen we dit jaar getuigen aan het woord horen die werken aan nieuwe vormen van kerk-zijn. Over secularisering en wat het teweeg brengt, over nieuwe stromingen in theologie en bijbelwetenschap kan er heel veel worden verteld.bisschop, kerk, bonny, spiritualiteit, gelovig2
de-waarschuwing.be• Het zal spectaculair zijn en zal ons niet schaden want het is afkomstig van Jezus als een daad uit Liefde en Barmhartigheid.waarschuwing, waarheid, zonde, jezus, ziel2
ebg-debron.be…vlees en bloed. Daniël en zijn vrienden dreigden ook gedood te worden. Zij waren echter gelovigen en dus besloten ze om tot God te bidden om barmhartigheid. En God openbaarde hen de droom en zijn betekenis. Daarom prees Daniël God want hij begreep dat God boven de tijd staat. Hij is het die de…god barmhartigheid, barmhartigheid god, groot barmhartigheid, barmhartigheid uitleggod, jezus, christus, dood, maria2
oekraiensekerk.beAlmachtige, onsterfelijke God, Vader van onze Heer Jezus Christus! U bent verschrikkelijk in Uw toorn, maar oneindig goed in Uw barmhartigheid! U stuurt zware toleranties en zwaar lijden op ons zondige menselijke ras.goed barmhartigheid, barmhartigheid zwaar, mensen barmhartigheid, barmhartigheid heiligoekraïens, kerk, genk, god, hongersnood2
mijnervaringtussengod.be…hier op deze site en zijn gemeenschappen op deze aarde hier op de site is een gezonde database. Van kennis die wij u aanbied voor niets omdat de heer zijn liefde uit, met ons deelt via de boodschap van sint jozef, wij zijn samen een gemeenschap van liefde die de 7 werken van barmhartigheid deelt,catechese, databank, gemeenschap, vrijheid, heer1
glorieux-werken.be…is in 1982 opgericht om hoogstaande en betaalbare zorg te bieden aan kinderen, zieken en bejaarden in een christelijk-evangelische geest. Met onze aandacht voor de meest kwetsbaren volgen we het voorbeeld van Stefaan Modest Glorieux, de stichter van de Congregatie van de Zusters van Barmhartigheid.glorieux, ronse, az, hoogstaand, ziek1
sint-goedele.beDe ZEVEN sacramenten, ZEVEN hoofdzonden en ZEVEN werken van barmhartigheid tonen duidelijk aan dat ZEVEN steeds een heilig getal geweest is.werk barmhartigheid, barmhartigheid duidelijkleerling, sint-jozefscollege, zeven, vbs, opvang1
bruinbekeleeft.beDe dorstigen laven is één van de daden van barmhartigheid. Bruinbeke leeft is een toonbeeld van barmhartigheid en daarom laven we elke derde zonddag van de maand de dorstigen in een sacrale sfeer van de Kapelle van de Bruinbeke.daad barmhartigheid, barmhartigheid bruinbeke, toonbeeld barmhartigheid, barmhartigheid driekapelle, steunkaart, uitslag, nieuwjaarsreceptie, voorzitter1
jonjacobs.beAan Catharina Howard - Onbezonnen jeugdigheid bezegelde uw lot. Overspel en geheimzinnigheid, hiervoor brengen Tudors geen barmhartigheid op. Vooreerst 's mans lieveling, de 'roos zonder doorn'. Hij was al op gevorderde leeftijd toen u hem huwde, u een fris groen blaadje, overstelpt door zijn…tudor barmhartigheid, barmhartigheid vooreerstkoning, blik, bibliotheek, hendrik, kilometer1
decampina.beDe dorstigen laven en de hongerigen spijzen staan bovenaan in de lijst van de 7 barmhartigheden. Kan perfect bij ons.lijst barmhartigheid, barmhartigheid perfectcampina, dessel, drankkaart, praatcafé, drinken1
kisi.org…naar Helmond. We zijn naar de St. Jozefkerk gegaan met de hele KISI groep om samen met de tienergroep van de parochie en parochianen het WJD kruis te ontvangen. In een prachtige eucharistieviering met Mgr. Mutsaerts en pastoor Seidel en aansluitend een avond van barmhartigheid. Ieder…musical, stelt, nov, hemel, az1
knr.nlReligieus leven laat zich niet kort omschrijven. Maar centraal staan woorden als gemeenschap, barmhartigheid, toewijding, solidariteit, stilte en gebed.gemeenschap barmhartigheid, barmhartigheid toewijdingreligieus, religieuze, missionaire, klooster, roeping1
maitri.beDe naam Maitri staat voor de groei naar barmhartigheid en onvoorwaardelijke vriendschap ten opzichte van jezelf. Een uitgangspunt dat binnen de huidige samenleving van groot belang kan zijn!groei barmhartigheid, barmhartigheid onvoorwaardelijkequicoaching, filosofie, loopbaancoaching, vdab, huisarts1
mopa.beVerschillende overleveringen van de profeet Mohammed bespreken de gunsten bij Allah die weggelegd zijn voor de zieke. Daarnaast worden moslims sterk aangespoord om zieken te bezoeken en hen te ondersteunen zodat ze niet in een isolement geraken. Het bezoeken van een zieke behoort als het ware tot…moslim, palliatieve, dood, ziekte, overleden1
novitius.beZij is de borrelende bron van levensvernieuwing, maar wekt ook op tot mededogen en barmhartigheid.hildegard, evocatie, dirk, retabel, bing1
stjulianus.beHet delen van eten is een teken van barmhartigheid en naastenliefde dat het Sint- Julianusgenootschap ook in deze tijden wil benadrukken. De Pelgrimstafel herinnert er ook jaarlijks aan dat er vandaag de dag nog veel armoede en eenzaamheid is.teken barmhartigheid, barmhartigheid julianusgenootschapgentse, cultureel, immaterieel, erfgoed, minister1
alridaa.beZeker en vast heeft Allah's Barmhartigheid ervoor gezorgd dat wij heden een prachtige gebedsruimte in gebruik hebben samen met enkele multifunctionele ruimtes die dienst doen als les- en vergaderlokalen.allah barmhartigheid, barmhartigheid ervoormoskee, jeugdwerking, deurne, gebedstijden, hadith1
nutrium.beDe traditie zegt dat de eerste stap naar persoonlijke groei openbaring of inzicht is. Dit niveau staat in direct verband met onze erfzonde en de daad van Adams zonde om Gods raad niet te kennen en te aanvaarden. Deze eerste stap leert ons dat we Gods barmhartigheid nodig hebben om onszelf te…god barmhartigheid, barmhartigheid nodigcliënt, ademhaling, spiritueel, negatief, gedachte1
dionysiusparochie.nlIgnatius, ook Theoforus genaamd, aan de kerk van God de Vader en van de Heer Jezus Christus te Filadelfia in Asia, die barmhartigheid heeft verkregen en door God bevestigd is in eendracht. Onafscheidelijk van de Heer, verheugt zij zich over zijn lijden en dood; door zijn ...asia barmhartigheid, barmhartigheid godoverweging, heilig, heerhugowaard, communie, h.1
oeuvre-du-sacre-coeur.be“Om te heersen zal ik beginnen met Barmhartigheid te beoefenen, want mijn heerschappij is er een van Vrede en Liefde: dat is het doel dat ik wil bereiken, dat is mijn WERK van Liefde!»jezus, heilig, vrede, congregatie, zuster1
karmelgent.beWant van God houden, betekent dat je aanvaardt wat God verlangt, en dat is dat je liefde brengt, dat je zoekt naar vrede en gerechtigheid, en streeft naar barmhartigheid en vergeving.gerechtigheid barmhartigheid, barmhartigheid vergevingpater, karmel, p., karmeliet, ocd1
sandiesvendingcorner.beSinds kort kreeg de voormalige pastorij van Westvleteren een nieuwe bestemming in het verlengde van zijn oorspronkelijke missie: een gastvrij onderkomen voor wie troost zoekt voor ziel en lichaam. De werken van barmhartigheid werden lichtjes herschreven en zo klinkt het vandaag, naast de…werk barmhartigheid, barmhartigheid lichtcorner, heilig, genot, westvleteren, ivan1
sintjozef-wzc-sintmichiels.beDe medewerkers zijn professioneel deskundig. Hun opdracht is “er zijn als mens”. Dit vertaalt zich in diepmenselijke waarden als respect, empathie, barmhartigheid, begrip, geduld, vriendelijkheid en goedheid. We streven naar een evenwicht tussen hun wensen en de behoeften van de zorgvrager.empathie barmhartigheid, barmhartigheid begripsint-jozef, zorgcentrum, animatie, kapsalon, kortverblijf1
olv-essen-kalmthout.beDe naam Onze-Lieve-Vrouw is niet toevallig gekozen. Het voorstel kwam na een uitgebreide bevraging van de mensen uit Essen en Kalmthout op open avonden en bij vele formele en informele gesprekken. Mariadevotie is immers typisch voor deze streek. Het is een sterk symbool. Maria is de moeder van…moeder barmhartigheid, barmhartigheid moedereenheid, communie, vormsel, pastoraal, kalmthout1
koperenkraan.beCafé "De Tinnen Pot" paalt vlak aan de feestzaal. Het is een praatcafé waar iedereen zich thuis moet voelen. Marc en Agnes nemen het werk van barmhartigheid ‘de dorstige laven' zeer ter harte en serveren even vlotjes een frisse pint als een geurige kop koffie.werk barmhartigheid, barmhartigheid dorstigpot, kraan, koperen, bier, brouwerij1
army-chaplaincy.beVan vrijdag 13 tot zondag 15 mei 2022 vindt de jaarlijkse internationale militaire Lourdesbedevaart plaats (de 3 eigenlijke bedevaartsdagen met nationaal en internationaal programma). Het ministerie van Defensie in Frankrijk heeft recent de goedkeuring gegeven aan de Franse directie van de PMI om…militair, katholiek, jezus, god, bisdom0
federatieneerpelt.beuitgebreide viering. Er zijn dan ook veel dingen aan bod gekomen. Na het kruisteken nam een van de ouders het woord: Dag lieve kinderen, heel wat jaartjes geleden stonden wij hier met een klein kindje in onze armen. Veel meer dan huilen en eten konden jullie toen nog niet. We vroegen toen aan de…vraag barmhartigheid, barmhartigheid kindpastoor, kerk, god, neerpelt, viering0
dienstencentrumkcv.beContact… webshop… Inloggen… Samen in de bovenzaal… In winkelmand… Dicht bij Jezus… 365 dagen met mijn…goddellijke barmhartigheidgod, bovenzaal, jezus, geest, brief0
avimo.orgBij bestelling langs de webshop geef ik toestemming aan CASTRUM vzw mijn naam- en adresgegevens op te nemen in het klantenbestand.lied, cd, ignace, olv, abdij0
kleindjennah.beKlein Djennah vzw (letterlijke betekenis: Klein Paradijs) is een islamitisch centrum voor bekeerlingen & her-bekeerlingen , die zich inzet om bekeerlingen en vrouwen die zich willen bekeren, of geboren moslimas die terug op Het Pad willen, te helpen hun kennis over islam te vermeerderen. Educatie…ramadan barmhartigheid, barmhartigheid allahklasse, islamitisch, integratie, zuster, lezing0
jesuslovesyou.beDe leden krijgen elke week ongeveer vier homilies van de paus. De woorden van de paus zijn vol van de Heilige Geest. De paus wil de vader zijn van iedere mens op aarde.maria, heilig, jezus, fatima, paus0
parochie-puurs.beSecretariaat: Beiaardhof 3 Bus 001, 2870 - Puurs-Sint-Amands (Puurs) - copyright parochie Puursbarmhartigheid dialoogpuurs, parochie, breendonk, onderweg, inschrijvingsformulier0
koorhuis.beKoorhuis | koormuziek kerkmuziek muziekcursuskoormuziek, cd, uitgave, reeks, lied0
broederstockman.beBroeder René Stockman is Broeder van Liefde en werd op 9 juli 2018 door het Generaal Kapittel van de Congregatie Broeders van Liefde te Rome voor de vierde maal verkozen tot Generale Overste. De eerste maal werd hij verkozen in 2000.stockman, broeder, interview, br, rené0
vragenenislam.nl…Op deze pagina wordt een gedeelte van de wijsheden van de gezegende maand Ramadan behandeld, de maand welke één van de meest schitterende, geweldige kenmerken van de Islam vormt. Deze pagina bevat negen punten, waarin negen van de vele wijsheden van het vasten in de maand Ramadan worden behandeld.islam, dood, allah, wonder, haram0
forumcatholicum.comForum Catholicum Laat uw licht schijnen - Laisser briller votre lumière Lasst euer Licht leuchten - Dejen brillar su luz Let your light shinetirannie barmhartigheidsubmenu, god, katholiek, kerk, roger0
alnetum.beDeze jaarlijkse tentoonstelling noemt vanaf 1997 -verwijzend naar de Latijnse benaming van Elst- Alnetum (die is afgeleid van de Germaanse plaatsnaam Aliso thu , wat een verzameling van elzenbomen betekent). Naast het religieuze werk in de kerk, stellen lokale kunstenaars tentoon in de parochiezaal.werk barmhartigheid, barmhartigheid patelst, vylder, pat, tentoonstelling, kunstenaar0
de-koepel.beDe-Koepel moskee – In De-Koepel moskee te Borgerhout, Antwerpen kan je bekeren tot de islam door de geloofsgetuigenis of shahada uit te spreken. Als nieuwe moslim begeleiden wij je in het Nederlands islam te ontdekken via een basis cursus islam voor nieuwe moslimsmoslim, ramadan, eid, islam, palmboom0
heilige-thomas.beZondagslezingen… Parochies (klik hier)… Herentals… St. Waldetrudis… St. Jan de Doper ( Molekens )… St…barmhartigheid gerechtigheidthomas, heilig, herentals, st., noorderwijk0
zustersclarissen3800.beDe uitnodigingen voor liturgische feesten en vieringen die doorgaan in onze kapel, zijn niet alleen bedoeld als kennisgeving, maar vooral ook als uitnodiging om met ons te komen meebidden, -vieren, kijken en luisteren! Als je graag op onze uitnodigingen ingaat, dan volg je deze rubrieken best wat…barmhartigheid godpsalm, clara, zuster, franciscus, liturgisch0
partypixel.be... weet niet veel meer van die beruchte avond, ... maar jullie cocktails waren super! DANKUWEL!werk barmhartigheidcorleone, cocktail, cava, caravan, vintage0
keizer-karel.beBestuur… Evenementen… Keizer Karel… Fotoalbum… Lidmaatschap… Linken… Welkom, ga verder in het…berg barmhartigheid, barmhartigheid abrahamstraatkarel, keizer, fotoalbum, lidmaatschap, genootschap0
beleven.org…verteltraditie van de wereld. Zoek, lees, geniet en vertel voort! Jan Plezier. Baron van Münchhausens paard. De strijd met de menseneters. Zonnescherm en sandalen. De kranige springers. Vrouw Holle. De geest van de bizonschedel. De jonge koningin. Harteleed. Het kattenparadijs. Verhalen om te…sprookje, grimm, fabel, religie, hol0
religieux-saintchristophe.beAl meer dan 40 jaar biedt de boetiek van Maison Halleux een groot aantal religieuze artikelen en voorwerpen aan voor alle personen en professionals. Onder onze brede waaier van liturgische producten om online te kopen, vindt u natuurlijke wierook, kelken, kazuifels voor priesters en andere…vergelijk, kaars, toevoegen, zilveren, fantasie0
ipbsite.beOp 5 juni 2021 vierde het IPB zijn 50+1 jarig bestaan. In de onderstaande filmpjes maak je kennis met de geschiedenis van het IPB. Je ontdekt er de toekomstdromen van voorzitters en medewerkers en leert meer over de dynamiek van de afgelopen 50 jaar.kerk, livestream, jaarverslag, tijdschrift, dialoog0
cafejona.beWat begon met een droom is werkelijkheid geworden voor Marc... Zijn eigen café. En dit doet hij nu al meer dan 8 jaar samen met zijn vrouwtje Carine. Hij de barvader, zij de baarmoeder want ze behandelen hun klanten ook als een échte vader of moeder. Een dorpscafé waar je je al heel snel zal…jona, pajottenland, leerbeek, gooik, gemoedelijk0
provita.bePro Vita blijft zich onverminderd inzetten voor 'het leven'. Uw steun daarbij is van levensbelang.goddelijk barmhartigheidabortus, anticonceptie, maandstonden, gender, pil0
werken-glorieux.beaz Glorieux is een onderdeel van de eerste pijler van de koepelorganisatie vzw Werken Glorieux. Naast ziekenzorg telt onze vzw nog twee andere pijlers: ‘kind- en jeugdzorg’ en ‘ouderenzorg’. Samen zorgen de drie pijlers voor het hele levenstraject van de mens.werk barmhartigheidglorieux, bereikbaarheid, voorzieningen, overheidsopdrachten, jeugdzorg0
noortjecools.beDe Beverse gemeenteraad en de plaatselijke media kwamen maandag op bezoek in het atelier om de restauratie van 'De Visser' te...engel barmhartigheidvisser, maria, gemeenteraad, staes, werf0